افزایش قیمت فولاد متأثر از رشد نرخ ارز
نوشته شده توسط : hamiransteel

به گزارش فولاد حامیران در اخبار بازار فولاد، با آغاز سال 97 اقتصاد ایران دچار نوسانات شدیدی شد بطوری که هر لحظه شاهد افزایش قیمت های اعلامی در بازارهای اقتصادی کشور بودیم. در سال جاری اقتصاد ایران به دلیل رشد نرخ ارز با رشد چشمگیر قیمت ها در بازارهای مختلف به ویژه مواد اولیه مواجه شد چراکه ارز پول ملی نیز به سرعت افت کرد. در این شرایط حتی شاهد افزایش قیمت کالاهایی بودیم که وابستگی به بازارهای دیگر ندارند و به طور کامل در کشور تولید می شوند.

کارشناسان اقتصادی در مورد این موضوع بر این باورند که: محصولاتی همچون مواد اولیه تولید پلاستیک بصورت کامل  توسط پتروشیمی ها  در کشور تولید می شود اما بازارهای صادراتی آن سود بیشتری برای تولیدکنندگان دارد؛ از این رو اگر محصولی در بازار داخلی عرضه شود با قیمت دلار صادراتی محاسبه می گردد. همین امر موجب افزایش قیمت ها در بازارهای مختلف اقتصادی شده است.

بنابراین بازار فولاد نیز از این موضوع تأثیر گرفته است بطوری که رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد جذابیت نرخ درآمد های ارزی را دلیل اصلی محاسبه قیمت های داخلی با قیمت های ارزی بیان کرده است. وی در ادامه افزود: با توجه به تجربه گذشته، انتظار رشد قیمت ها به دلیل التهابات روانی وجود داشت؛ از این رو با کاهش ارزش پول ملی، قیمت فولاد و آهن نیز در مسیر صعودی قرار گرفت. به همین دلیل بازار با التهاب بیشتری همراه شد و خرید و فروش فولاد آلیاژی در بازار فولاد نیز تحت تأثیر قرار گرفت. 

در شرایط فعلی آهن و فولاد در صنایع بسیاری مورد استفاده قرار میگیرند و افزایش بی وقفه قیمت ها می تواند بازار را متضرر کند. چراکه رشد ارز قیمت نهایی محصولاتی همچون فولاد تندبر، فولاد mo40، فولاد spk و دیگر محصولات فولادی را نیز افزایش داده است. از این رو با توجه به آمارها قیمت آهن و فولاد در سال جاری با 75 درصد رشد همراه بوده است.

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید





:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: